6 C
İstanbul
22 Kasım Cuma, 2024
spot_img

“Kapitalizm ve Yıkım” başlıklı 17. Karaburun Bilim Kongresi başladı

17. Karaburun Bilim Kongresi "Kapitalizm ve Yıkım" başlığıyla başladı. Kongrenin ilk gününde (dün) Yerel Yönetimler Deneyimi, Kapitalizm ve Yıkım, Kocaeli Dayanışma Akademisi Oturumu yapıldı.

“Yerel yönetimlerde deneyimler” başlıklı Karaburun oturumu ile başlayan kongre, Tunceli Belediye Başkanı Fatih Mehmet Maçoğlu, Fındıklı Belediye Başkanı Ercüment Şahin Çervatoğlu, Karaburun Belediye Başkanı İlkay Girgin Erdoğan ve İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer’in konuşmaları ile başladı. Karaburun oturumu sonrası yürütücülüğünü Mehmet Türkay’ın yaptığı “Kapitalizm ve Yıkım” başlıklı açılış oturumu yapıldı. Oturumda sunum yapanlar ve konuları ise şu şekilde:

  • Ender İmrek – “Dünyada Kapitalizmin Yol Açtığı Yıkım, Ekonomik-Politik Sorunlar ve Toplumsal Mücadelenin Yönü”
  • Melda Yaman – “Kriz’e Toplumsal Yeniden Üretim Çerçevesinden Bakmak”
  • Ümit Akçay – “Küresel Yeniden Yapılanma Işığında Türkiye Kapitalizminin Dönüşümü”

Açılış oturumu ardından ilk oturumlar yapıldı. Kocaeli Dayanışma Akademisi (KODA) akademisyenleri sunumlarını gerçekleştirdi. “Dayanışmanın Kaynağı Olarak Göçmen Ağları” sunumu yapan Cihan Aslan, kapitalizm kıskacında göçmenler ve göçmen ağlarından bahsederken devletlerin uyguladığı göçmen politikalarının altını çizdi.

Aslan’dan sonra Elif Sinem Arıkan “Türkiye’de yoksul gençlerin HIPHOP Müzik Kültürü” sunumunu yaptı. Hiphop kültürünün tarihsel olarak nasıl ortaya çıktığından bahsederken, bir hiphop kültürü olarak rap müziğinden bahsetti. Rap müziğin gençler üzerindeki etkisi ve ilişkisini açıklayan Arıkan, gençlerin sınıfsal konumları dışında kimliklerini ve yaşadıkları sosyoekonomik etmenleri bu müzik türü üzerinden tanımladıklarına değindi. Bir müzik türü olarak rapin, etrafında gençlerin kolektifleştiği ve kentle, yaşamla ilişkisini anlatmak için kullandığı bir alan olduğunu söyledi. Sunumuna devam eden Arıkan, Türkiye’de rap müziğin gelişiminden bahsederken medya aracılığıyla popülerleşme ve devletin toplumsal alanlara müdahaleleri sonucu rap müziğin yaşadığı sosyomekansal değişime değindi. Sınıfsal çelişkileri içerisinde barındıran rap müziğinin kapitalizmin yıkımının gençler üzerindeki etkilerinin anlaşılması için önemli bir konu olduğuna değinerek sunumunu bitirdi.

“Beyazperdede Sınıf Mücadeleleri: Türkiye’de Sınıf Mücadelesinin Kurgusal Sinematik Arşivi” konusu ile oturuma Ömer Furkan Özdemir devam etti. Türkiye’de emek tarihi, işçi filmleri ve sınıf mücadelesinin beyazperdede temsiliyetine değinen Özdemir, Türkiye sinema tarihi ve dönemleri hakkında bilgi verdi. Özellikle 1960-1980 yılları arası dönemden bahseden Özdemir, sansür kurulunun repliklerden, sinemaya ithal edilen filmlere kadar olan müdahalelerini açıkladı. 1960-1980 arası beyazperdeye taşınan 16 işçi filmini ve sınıfsal içeriğini analiz etti.

İlk gün oturumları tamamlandıktan sonra Geri Döneceğiz İnisiyatifi’nden Bilgin Neşe’nin yazdığı, Canser Dayanır’ın anlattığı “Bir Antakya Anlatısı” / Kentimizin Hikâyesi” performansı Nergis kafede sergilendi. Kafede aynı zamanda Antakya Sanat Kolektifi’nin “Öyle Bir Yere Geldik Ki… Hiçbir Sokağın Adı Yok” isimli sergisi 7-10 Eylül tarihleri arasında sergilenecek.

Son Haberler

ÇOK OKUNANLAR

ÖZGÜR BİR DÜNYA İÇİN!

KALDIRAÇ DERGİSİ'NİN KASIM SAYISI ÇIKTIspot_img

ARTIK TELEGRAM'DAYIZ!

spot_img

DÜNYAYI İSTİYORUZ!

İŞÇİ GAZETESİ'NİN 218. SAYISI ÇIKTI!spot_img

Bizi takip edebilirsiniz

369BeğenenlerBeğen
851TakipçilerTakip Et
14,108TakipçilerTakip Et
1,920AboneAbone Ol